Internet fungerar inte

Vårt internet slutade fungera förra veckan och jag undrar varför det inte är löst. Det har ngt med fel IP-adress.
Vi har bredband 2 och ärendenumret som felanmälan ligger mot är 164437.
Då hemmen idag är helt beroende av internet är det av yttersta vikt att fel avhjälps omgående. Detta ärende har nu legat i 6 dagar. Vår adress är Bonnåsvägen 13, 43296 Åskloster
Peter Edholm Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Hej Peter! Vi kan se att vi fått in en felanmälan från din internetleverantör. Om felet inte kunnat lösas på distans kommer en fibertekniker att kontakta dig för att boka in en tid för åtgärd hos dig. För mer information om din felanmälan rekommenderar vi att du kontaktar din internetleverantör då det är dom som äger ärendet. /Matilda
    Matilda
  • Hej!

    Min internetleverantör säger att ärendet ligger hos er och de kan inte göra något. Därför kollar jag med er då det verkar ta lång tid. Som jag förstod det får jag en felaktig IP-adress och då tänker jag att det finns en kontakt i nätet (annars hade jag ju inye fått ngn IP-adress alls) men något är felkonfigurerat längs vägen?

    Mvh
    Peter
    Peter Edholm
  • Hej Peter! När din internetleverantör tagit vidare deras ärende till oss stämmer det att det då är oss det ligger på för att felet ska åtgärdas. I detta fall låter det som att vi inväntar en ledig fibertekniker för din åtgärd. Det brukar vanligtvis ta 3-5 arbetsdagar för en tekniker att kontakta dig för att boka in en tid för besök. Om du inte får en uppdatering i ärendet från din internetleverantör snart bör det inte dröja länge tills en fibertekniker kontaktar dig nu. /Matilda
    Matilda
  • Hej!

    Ärendet lämnades över till en tekniker på morgonen onsdag 28/7, dvs en vecka sedan. Vad menar du med att "det låter som att vi inväntar en ledig fibertekniker"? Det måste ni väl ändå veta? Jag kontaktar min internetleverantör imorgon bitti igen men enligt dem finns de inget de kan göra utan väntar på er så jag vet inte vad det skulle hjälpa...

    Jag trodde inte det var möjligt att man fick ha så långa avbrott i fiberuppkopplingen men jag får väl läsa avtalen igen. Vem tar ansvaret för eventuella följdproblem som uppstår när internet inte fungerar under så långa perioder?

    /Peter
    Peter Edholm
  • Hej Peter! När vi får in en felanmälan från en internetleverantör så är det internetleverantören som äger felanmälan och är då den enda parten som ska informera och uppdatera dig om din felanmälan. Eftersom ärende ägs av internetleverantören får vi inte tala om för dig vad som står i ärendet, men vi kan ge dig generell information om hur vi hanterar det typ av ärende som du har. Men den information du får från internetleverantör stämmer och i detta fall kan de inte göra så mycket mer än att invänta på att en fibertekniker kontaktar dig.

    Det är alltid din internetleverantör du vänder dig om du exempelvis vill ha kompensation för att ditt internet inte fungerar under en längre period. (Om det är så att det är vårt fel att ditt internet inte fungerat under en längre period ber i sin tur din internetleverantör oss om kompensation.)

    Hoppas detta besvarade dina funderingar! /Matilda
    Matilda
  • Jag har varit utan bredband i 4 veckor. Bredband2 säger att det nu ligger hos er. NÄR det skickades till er är oklart eftersom Bredband2 har prokrastinerat in absurdum (3 felanmälningar, fyra mail, fyra telefonsamtal) och givit mig olika uppgifter. Ärendenumret är antingen #225476 eller #226191 (vid 3:e anmälan fick jag inget nytt nummer). Jag bor i Arvslindan, Gagnef. Skulle vilja försäkra mig om att ärendet verkligen finns hos er och när ni i så fall fick det. 16/7 sade B2 vid telefonkontakt att ärendet skulle lämnas till er. Då jag ringde dem idag uppgav de "förra veckan".
    Petra Sjöström
  • Hej Petra! Självklart kan vi hjälpa dig att kolla upp det. Vi skriver till dig i ett mejl istället så kan vi hjälpa dig vidare där ifrån. /Matilda
    Matilda
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.