Internet fungerar inte
Vårt internet slutade fungera förra veckan och jag undrar varför det inte är löst. Det har ngt med fel IP-adress.
Vi har bredband 2 och ärendenumret som felanmälan ligger mot är 164437.
Då hemmen idag är helt beroende av internet är det av yttersta vikt att fel avhjälps omgående. Detta ärende har nu legat i 6 dagar. Vår adress är Bonnåsvägen 13, 43296 Åskloster
Vi har bredband 2 och ärendenumret som felanmälan ligger mot är 164437.
Då hemmen idag är helt beroende av internet är det av yttersta vikt att fel avhjälps omgående. Detta ärende har nu legat i 6 dagar. Vår adress är Bonnåsvägen 13, 43296 Åskloster
Följ inlägget
4
följare
Min internetleverantör säger att ärendet ligger hos er och de kan inte göra något. Därför kollar jag med er då det verkar ta lång tid. Som jag förstod det får jag en felaktig IP-adress och då tänker jag att det finns en kontakt i nätet (annars hade jag ju inye fått ngn IP-adress alls) men något är felkonfigurerat längs vägen?
Mvh
Peter
Ärendet lämnades över till en tekniker på morgonen onsdag 28/7, dvs en vecka sedan. Vad menar du med att "det låter som att vi inväntar en ledig fibertekniker"? Det måste ni väl ändå veta? Jag kontaktar min internetleverantör imorgon bitti igen men enligt dem finns de inget de kan göra utan väntar på er så jag vet inte vad det skulle hjälpa...
Jag trodde inte det var möjligt att man fick ha så långa avbrott i fiberuppkopplingen men jag får väl läsa avtalen igen. Vem tar ansvaret för eventuella följdproblem som uppstår när internet inte fungerar under så långa perioder?
/Peter
Det är alltid din internetleverantör du vänder dig om du exempelvis vill ha kompensation för att ditt internet inte fungerar under en längre period. (Om det är så att det är vårt fel att ditt internet inte fungerat under en längre period ber i sin tur din internetleverantör oss om kompensation.)
Hoppas detta besvarade dina funderingar! /Matilda