Information om driftstörningar i Eskilstuna 24/5

Idag måndagen den 24 maj har vi haft en driftstörning i vårt nät som påverkat flertalet boende i Eskilstuna. Vi vill först och främst beklaga detta och understryka att vi tar avbrotten på största allvar. Vi förstår hur mycket en stabil uppkoppling betyder, inte minst nu när många arbetar hemifrån.

Vad beror dagens driftstörning på?

Det var under ett planerat uppgraderingsarbete, för att utveckla vår tekniska plattform, som ett mjukvarufel dessvärre inträffade.

Är problemet åtgärdat?

Ja, vi satte direkt in våra bästa resurser för att åtgärda problemet så snabbt som möjligt. Sedan klockan 10.50 idag ska samtliga hushåll ha en fungerande internetuppkoppling.

Tidigare driftstörningar och vägen framåt
Det har varit för många driftstörningar i Eskilstuna för att vi ska vara nöjda. Vi kommer därför att göra en noggrann genomgång av nätet, och därefter ta fram en handlingsplan som vi kommer att presentera för kommunen. Vi har normalt sett en mycket stor tillförlitlighet i vårt nät, men dessvärre inte i Eskilstuna. Detta tar vi på absolut största allvar och vi kommer att göra de förändringar som krävs för att säkerställa tillförlitligheten i nätet.

Vi har kontinuerlig dialog med kommunen och stadsnätet i vårt förbättringsarbete. Vi vill också uppmana hushållen att söka kontinuerlig information på deras tjänsteleverantörs driftinformationssidor på respektive webbplats vid problem.

IP-Only Kundservice Rapportera olämpligt innehåll

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.