Avtal med PTS för vårt område

Var kan jag se om er ansökan om bidrag från PTS beviljats för vårt område

Agneta Bodin Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Hej Agneta,

    Information som är kopplad till en fiberbeställning skickas ut till den som står på avtalet enligt de kontaktuppgifter som finns i beställningen.
    Det gäller även ansökan om PTS är beviljad.

    Önskar dig en fin dag!
    Sanna Kundservice
  • Vill gärna ha en bekräftelse på detta, i vår fibergrupp är dom övertygade om att vi inte fått det och söker alternativa lösningar! Gäller bidraget hela vårt område
    Agneta Bodin
  • Hej Agneta,

    Ber om ursäkt om svaret tidigare var otrydligt.
    Det vi menar är att all information vi har kopplat till området kommer skickas ut enligt de uppgifter vi har i beställningen.

    I dagsläget väntar vi fortfarande på besked men så snart vi har några uppdateringar så kommer vi gå ut med den.

    Önskar dig en fin eftermiddag!
    Sanna Kundservice
  • Hej igen! Konstigt! Kort efter att jag skickat in min fråga och du svarat kom ett mail ifrån IP Only där det står att ni inte fått bidraget från PTS men att ni kommer att genomföra arbetet utan bidrag. Detsamma skriver nu Open Infra, som överhuvudtaget inte sökt bidraget, men vill att vi skyndsamt skriver på markavtal så att de kommer igång med arbetet. Enligt Marco på IP Only så skulle ni inte påbörja arbetet om ni inte fick bidraget, vilket gjorde att många av oss skrev på för båda, vilket var helt ok enl. honom. Nu vill fibergruppen samlas och enas om vilken aktör vi ska skriva på för, enl. Open Infra så gräver de fram till alla  som skrivit på, oberoende av avstånd till fastigheterna, vilket var det vi eftersträvade. Vi befinner oss i en villrådig situation som vi inte skapat själva. Det enklaste vore om IP Only och Open Infra tar beslutet om vem av er som kommer att utföra arbetet, och att alla som skrivit  på ett avtal får fiber! Med vänlig hälsning

    Agneta Bodin
  • Hej Agneta! På grund av att IP-Only har en hög anslutningsgrad av adresser som valt att ansluta sig till vårt fibernät kan vi genomföra alla installationer som planerat utan bidrag som du kan läsa i det utskick du fick på mejlen för en vecka sedan.

    Vi beklagar den situation som uppstår när det kommer in en till fiberaktör som vill installera fiber i samma område. Som det nu ser ut ska konkurrensen i området inte påverka de som redan har en beställning från oss och vi hoppas att konkurrensen inte ska påverka leveranstiden för något hushåll som vill ha fiber installerat. När vi kommit längre i den planeringsfas vi befinner oss i kommer vi kunna skicka ut mer information om när fibern kan bli färdiginstallerad. /Matilda
    Matilda
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.